Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 23 juli 2009

Datorledig

[Varning för ointressant "dagboks"-inlägg]


Japp, nu har jag bestämt mig. Jag fastnar för mycket när jag väl sätter mig vid datorn så nu är det datorfritt mån,ons,fre som gäller i fortsättningen. I alla fall tills kalkyltentan är avklarad. Det känns ganska okej med den nu faktiskt. Jag har nästan en månad kvar och känner att jag kan ganska mycket av det jag ska kunna.


Det blir väldigt olika dagar på jobbet nu när det är semestertider. I tisdags var jag helt klar med lossningarna redan kvart i elva på förmiddagen. Tog en lastning på vägen till Erikslund och sen gick jag på bauhaus och handlade skjutmått, superlim och slagborr. Lunch på lunchrestaurang och sen vänta vänta vänta... Jag måste nämligen sitta kvar i Västerås till klockan tre och vara beredd att få hämtningar eftersom kunderna har fram till 15 på sig att boka det som ska hämtas samma dag. Så såna dagar som i tisdags blir det mycket dödtid.. Tur då att jag hittat alla dessa podcasts som jag lyssnar på.


Idag var det däremot nästan fullt upp hela dagen, skönt med lite såna dagar emellanåt. Charmen med att ha ledig tid förlorar sin charm efter en timme eller så... I alla fall när man sitter i en lastbil för sig själv. Kan förstås gå i lite affärer men jag är trots allt inte tjej... =P


Imorgon blir lunchen köttbullar på IKEA! Jag känner mig dum som kom på det idag. Det är ju billigt och supergott och jag har IKEA i mitt område. Ändå har jag kört 9 dagar utan att tänka på det. Att köpa mat kostar ju annars nånstans mellan 60-75 kronor beroende på vad och var man äter. Inte bra. Så jag har börjat ta med mig mackor igen nu i alla fall varannan dag.


Godkväll.

Inga kommentarer: