Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 5 februari 2009

Som vanligt trött efteråt

Jag var som sagt och körde med buggyn i Örebro ikväll.

Varje gång slutar det med att jag kommer hem och inte vill annat än att slänga in bilen i garderoben och glömma den.


Blir helt tömd i hjärnan på både energi och lust.


Dessutom körde jag sönder ikväll. Drog in i kortändan på en bräda som låg längs med banan i ganska hög fart så jag fick en trehjuling... En bärarm, en "stål-pinne" som jag inte minns vad det kallas och en stötdämpartopp.

Kunde varit dyrare men jobbigt att behöva handla saker ändå. Bärarm är det enda jag har just nu.


Nåja. Får väl beställa saker imorgon sen återstår att se när jag orkar ta mig till nån bana igen. Funderar på att åka till Eskilstuna nästa gång och testa deras bana. Det sägs att det är grymt grepp där. På tal om grepp så har jag kommit på att dom däck jag körde med förra gången är totalt värdelösa och ska slängas illa kvickt. Dom var värdelösa idag trots att jag testade att "soppa" dvs smeta in dom med "5-56"(eller WD-40, samma effekt).

Dom andra däcken däremot, ojojoj. Där fanns det grepp. I början (dom hade legat i en påse med 5-56 i drygt 24 timmar) så gick bilen upp på bakhjulen när jag gasade och senare var det ändå så bra att jag "greppvälte" i kurvorna flera gånger.

Ska beställa ett par nya däck nu har jag tänkt, slicks som sägs vara riktigt bra på matta och som jag även kan ha på asfalt i sommar och leka.



Jag känner intresseflaggorna viftas på högsta höjd runt om i landet...


Nåja, ibland får bloggen helt enkelt agera tråkig dagbok. Tyvärr.



Godnatt!

Inga kommentarer: