Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 11 februari 2009

Mp3-spelare

Jag brukar säga att saker och ting är "en djungel", men här kan vi verkligen snacka djungel. Jag vet nämligen inte ens själv vad jag vill ha riktigt.

Jag vet några saker jag INTE vill ha:

  • Stängda system som kräver en viss programvara för att kunna lägga över låtar ("Skräpple" <- den som inte förstår ordvitsen får skylla sig själv)
  • Dålig ljudkvalité
  • För lite lagringsutrymme
  • För mycket lagringsutrymme (onödigt)
  • Krångliga menysystem
  • Dålig bildkvalité (om jag köper en med videospelare)
  • Buggar och krascher i tid och otid.

Tyvärr verkar det väldigt svårt att hitta nån som inte har nån av ovanstående punkter.

Det jag mest lutar åt är Creative Zen 8GB. Den är relativt gammal (1,5 år snart) och det har ju både sina för- och nackdelar. En fördel är att dom flesta barnsjukdomar borde vara borta, även om det ser ut som en del är kvar...

Förutom den är jag så gott som helt clueless.


För att slippa första punkten i listan har jag iaf hittat en bra sida som jag ska kolla lite mer på. Har forskat runt i ungefär tre timmar nu utan att ha blivit ett dugg klokare och det känns inte så bra.

Inga kommentarer: