Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 17 februari 2009

Börjar vackla

Studielån har jag alltid varit väldigt negativ till och har tänkt klara mig utan. Igår räknade jag på hur mycket jag kunde få och hur länge jag skulle få betala tillbaks osv.

Det visade sig att om jag bara tar lån sista två terminerna och sen betalar 2000kr i månaden "extra" så är skulden väck på mindre än två år och med räntekostnad som nästan är försumbar.

T.o.m. 4 terminers lån skulle försvinna på 2 år om jag betalade 3000 extra i månaden. Det låter inte så farligt faktiskt.


Sen propageras det för lägenhetsbyte ett snäpp upp i storlek här hemma men där står jag emot än så länge. Hoppas det fortsätter så...



Förresten, det börjar kännas som det är dags för ett namnbyte på bloggen av nån anledning. Antar att livet är ljusare nu än i höstas. Inte så konstigt.
Snart är det vår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men studieskulden är ju inte något du absolut förväntas betala tillbaka. Den går exempelvis inte i arv utan avskrivs när du dör. En tanke alltså.

Jag har ett nytt namn på samma tema

Niklas betraktelser, är det inte skitbra?

Anonym sa...

Skitbra är ett ord, tråkigt ett annat och båda passar ganska bra på det namnet... ;P

Vill ha nåt roligare och mer udda. Tänk Monty Python.