Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 12 februari 2009

Rökande unga människor (under 25)

Hur i ... tänker folk?

Den som börjat röka efter 1990 måste ha ett antal skruvar lösa.


Gamla människor, visst. Det är en helt annan sak, förr sågs det inte som farligt utan snarare både tufft och bra.

Det köper jag.


Däremot när jag ser folk i min egen ålder, oftast tjejer förstås - varför? - så blir min första tanke "Varför har hon/han sånt dåligt självförtroende att hon/hon måste röka för att kunna känna sig cool?", det kan ju bero på nåt annat men jag skulle mer än gärna vilja höra ETT bra argument för att börja röka.

Det känns helt klart som om 99% börjar för att dom vill verka "coola", trots att det egentligen har motsatt effekt. Det finns inget som är så töntigt och som sänker respekten så mycket som att röka (tobak) när man tydligt ser ut att vara yngre än 25-30.

Men visst, vill dom så får dom. Jag har ingen rätt att stoppa dom, däremot har jag all rätt i världen att tycka dom är värdelösa idioter.



Tack för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mäh? Vadå? Är inte tobak skitbra? Nu fattar jag ingenting.