Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 24 februari 2009

Fälljakt på lodjur

http://www.aftonbladet.se/debatt/article4459129.ab


Ni kan nog gissa er till var jag står i frågan.


"Jaktperioden 2006–2007 sköt fritidsjägarna 100 000 rådjur i Sverige." - Jag önskar att det fanns en källa på den siffran. Stämmer det så är det ju solklart att det är jägarna själva som är skyldiga OM någon varg skulle göra det som just jägarna påstår att dom kommer göra, nämligen döda en människa.

Vargen berövas sin föda och måste söka sig bort från skogen och närmare bebyggelse med djuruppfödare och annat.

Ganska enkel matematik som en stor grupp människor vägrar förstå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Me , myself and I! En bra överskrift på en något förvirrad människa.

Niklas sa...

Så förvirrad är jag ändå inte. Dessutom är jag inte så feg att jag försöker vara cool på andras bloggar anonymt. =)

Jag tillåter anonyma kommentarer, därmed inte sagt att jag tar dom på minsta allvar.