Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 15 oktober 2007

V.A.G. (Volkswagen-Audi-Gruppen)

Är det nåt dom kan (förutom att bygga bilar som dom gör med bravur) så är det att ta betalt.

En plastbit ca 70x30cm, med lite former iofs men ändå, 380kr. Med tillhörande skruvar och plast"pluppar" blev det 550kr.


Bakre torkarmotor: 1200kr. Arbetskostnad för att byta bakre torkarmotor: "tusen-tolvhundra ungefär".

Behöver jag säga att jag inte nappade på erbjudandet?

Ska höra med lite andra verkstäder i stan vad dom skulle ta för bytet. Misstänker att det går att få ner lite iaf. Men själva motorn vet jag inte hur jag ska göra med. Hittar ingen på vare sig mekonomen eller autoexperten, så jag är väl så illa tvungen att köpa "original".



Har kollat upp vad det skulle kosta att plocka av däck + på med nya däck (på samma fälg) och sen balansera. 650kr för 4 st på Myhrs Däckservice.
Det var inte så farligt. Men jag ska nog fråga på lite andra ställen också innan jag bestämmer mig.


Flitig som jag är idag så har jag även varit till Dina Försäkringar och ändrat till helförsäkring och 1000-1500 mil istället för dom 1500-2000 jag hade förr. Med max självrisk blev det bara 700kr dyrare per år. Alltså ca 8700kr/år. Ganska så provocerande med tanke på att en 30-åring med betydligt mindre körerfarenhet och -skicklighet än jag får betala kanske en fjärdedel eller ännu mindre.

Yrkesförare borde helt klart få en liten rabatt.


Björnen som skadade två nu senast skulle visst skickas på nån undersökning nu när han är skjuten.
Dom kan lika gärna fråga mig, jag förklarar allt för bara 50% av vad den andra undersökningen kostar.

Den dog av en skottskada. Den attackerade för att den ville. There you go.


Roger över, roger ut.

Inga kommentarer: