Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 16 oktober 2007

Nu är det gjort.

Jag har köpt däcken. Hittade skamligt billiga Michelin X-Ice North (+++++ i Aftonbladets däck-test) på www.nordendack.se.
Lite drygt 3.800 kr för 4 st, inte dyrt alls.


Kollar på lite klipp från BBC-serien "Car Wars". Vi såg nåt avsnitt av det när vi var i London i februari. Väldigt intressant, några specialpoliser som åker runt i en civil Subaru Impreza och jagar stulna bilar i Manchester. Sök på "Car Wars" på Youtube så kommer några fram.


Jag får en väldig puls och adrenalinkick av att köra fort, även om det bara är för att köra om nån.

I like it.

Ganska intressant att jag är i det närmaste livrädd för att åka värre karuseller än "tekopparna" fast dom är så gott som totalt ofarliga, medan jag inte är speciellt rädd när jag kör om en radda bilar i runt 140 (man måste ju komma förbi så fort som möjligt av trafiksäkerhetsskäl...).

Ganska säkert handlar det om att ha kontroll. Bilen styr jag, karusellen styr nån annan.



Guten morgen.

Inga kommentarer: