Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 8 oktober 2007

Hur kan man vara så dum?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article955036.ab


Vägra inse sig besegrade? Eller vad man nu ska kalla det. Nån har äntligen gjort motstånd mot dessa moppeidioter med knappa 45 i IQ. Dom finns ju dessutom nästan överallt. T.ex. i min gamla hemby/håla Alfta. Där härjar mopedisterna i det närmaste fritt. Vad jag vet så sträcker det sig dock till att dom kör som idioter, samtliga med rejält trimmade motorer och fullkomligt öppet mitt i byn. Polisen vet om det, socialen vet om det, alla som bor i Alfta vet om det. Ingen gör något åt det. Förutom att jag tror att väldigt många sitter hemma och gnäller lite för sig själva.

Den största anledningen till att ingen gör nåt gissar jag är att man väntar på att polisen ska agera.
Så är det nog väldigt ofta och på många ställen. Svenskar i allmänhet litar nog allt för mycket på polisen. Visst finns dom där för att dom ska hjälpa allmänheten mot "buset" men har man gett dom ett antal månader och år för att ta tag i nånting och inget händer, då tycker JAG att folket är i sin fulla rätt att ta lagen i egna händer. Argumentera gärna mot mig och försök övertyga mig om motsatsen.

Jag skulle absolut inte ha nåt emot om invånarna i Rödeby tog tag i den förmåga som nu kommit på den smarta idén att hota resten av familjen. Han verkar ju vilja ha "krig" som han uttrycker det. Låt honom få det då. Hans tuffa lilla gäng lär inte ha stor chans mot resten av befolkningen, även om gängets familjer (som ju uppenbarligen inte har nån större koll på sina barns aktiviteter) hjälper till.

Nog om det nu.

En annan på nåt lite sjukt sätt smått glädjande nyhet:
Naturen slår tillbaks: Jägare samt hund dödade av björn. Lite sorgsamt ändå, eftersom han inte hade nåt vapen på sig eller så. Därmed var han snarare "människa" än "jägare" vid tillfället, så då blir det lite sorgligare. Fast ändå, naturen har ändå sin fulla rätt att slå tillbaks på oss människor, med eller utan vapen.

Kommer med lite mer kommentarer senare angående den finfina(?) undersökningen SR+NTF har gjort angående hur fort lastbilar kör.

En sista kommentar bara så där apropå ingenting alls:

Jazz-klarinett är ett ondskans vapen!

Inga kommentarer: