Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 11 oktober 2007

Första snön för säsongen

Nu är det inget kvar mellan oss och det stora mörkret som kallas vinter.

Tur det finns bandy säger jag bara, annars hade det rakt inte funnits nåt glädjande med det närmsta halvåret.

Jag funderar väldigt på att försöka fixa klart ett webbaserat bandystryktips som jag började så smått med för nåt år sen. Vore rätt kul att ha med närmsta kretsen bara. Och kanske på större skala nästa säsong om det faller väl ut.

Det krångligaste är att fundera ut hur jag ska lägga upp databaserna för att lagra alla resultat och "kuponger" och hur det ska matchas osv. Rätt rad ska kopplas till rätt användare t.ex.

Men just nu håller jag på med en hemsida om Degus. Dvs djuren som jag har.
Den mest aktuella svenska sidan om såna (som jag vet) är senast uppdaterad under 2005.

Hoppas på en kort arbetsdag imorgon.

Och att nästa helgs upptåg går bra. Ska till Stockholm och hjälpa pappa leverera ved. Trots att jag lovat mig själv att aldrig mer göra det. Men vad gör man. Han fick inte tag på nån annan och erbjöd mig "ett avtal som inte går att tacka nej till". Hälften av totalvinsten för dagen. Fast jag tror jag nöjer mig med lite mindre. Beror på hur dagen flyter på. Går det bra hela tiden så känns det lite väl sniket att kräva så mycket för så lite jobb.

Blod är tydligen något tjockare än vatten. Nåt som inte märks när jag blör(som ser fult ut och säkert är totalt fel, men jag säger så och därför skriver jag så) näsblod.

Over and out.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det heter "blöder". ;)