Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 19 oktober 2007

Håhå jaja

Ska till Alfta nu snart för att hjälpa min gamle far med att lasta ved till imorgon. Då bär det av till Stockholm med veden. Hoppas det flyter på ordentligt utan problem då för en gångs skull.



Jag har inte skrivit nåt här på några dagar eftersom jag jobbat kväll och inte hunnit speciellt mycket på förmiddagarna.

Sen så kommer jag nog inte skriva nåt förrän på söndag p.g.a. det som står överst...


Har tänkt ut en massa lämpliga ämnen att ta upp nu när jag suttit och kört så det ska nog bli bra.



Bland annat tänkte jag hänga ut en idiot som tror sig vara nån slags privat-polis.


Jag kom körandes lugnt och fridfullt på 56:an (f.d. 67, mellan Gävle och Västerås) och strax söder om Gysinge blev jag omkörd av en blå Volvo 245 som helt enkelt valde att gå in 5-10 meter framför mig och bromsa ner till 80 vilket gjorde att jag var tvungen att sakta ner också.
Jag undrar varför han tyckte sig ha rätt till det?
Som belöning fick han suga i sig av mitt helljus en bra stund innan han till slut hittade gaspedalen igen. Mitt helljus är inte dåligt om man säger så. Hoppas det sved lite i ögonen.


Såna idioter borde verkligen inte ha körkort. Går han runt med batong också och slår ner folk som går mot rött eller cyklar utan lyse? Jag bara undrar. Han kanske kör egna rattfyllo-tester?

Hur som helst heter bilen PKZ110, 245:a från 1993. Polisen i fråga heter Anders och ska enligt bilregistret bo i Gävle.


Vinka om ni ser den. ;)

Inga kommentarer: