Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 7 oktober 2008

Två veckor kvar

Ja tyvärr inte tills jag är färdig med hela utbildningen och kan återgå till att tjäna pengar (Jag älskar pengar, man kan göra så mycket kul och bra för dom).

Däremot tills jag (troligen/förhoppningsvis) är klar med den första kursen.

Näst sista föreläsningen i MMA121 - matematik grundkurs var idag, och sen är det väl 3-4 lektioner plus ett sista test. Sen är det färdigt.



Jag förstår mig inte riktigt på det här med högskolekurser, högskolepoäng osv. Poängen i varje kurs är uppdelade på olika "examinationsmoment", t.ex. testerna ger 2,5 (eller vad det nu är i det här fallet) inlämningsuppgifterna 3,5 och seminariet 1 hp.
Anledningen till varför man delar upp kurserna så här har jag svårt att förstå, eftersom man ändå måste bli godkänd i alla delar för att "vara klar" med kursen.


Det finns säkert någon logik bakom men jag orkar inte reda ut det. Jag ser det som att allt i en kurs är lika viktigt eftersom allt behövs för att klara kursen.



Imorgon blir det jobbiga onsdagen.. 10.15-16.00, usch så jobbigt länge...

Jag börjar bli bortskämd.


God middag.

Inga kommentarer: