Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 4 oktober 2008

Konsten att laga en grop.

Det verkar vara en kunskap som vårt kära vägverk ännu inte lärt sig.


Det finns nämligen just en sådan - Grop med stort G - strax öster om metropolen Glössbo.

Gropen ligger även mitt i en svag kurva på en i övrigt rätt fin väg (med Gävleborgs-mått mätt) så det är lätt att komma lite fort in i kurvan och då är gropen riktigt obehaglig. Det kände jag redan när jag nyss fått körkort. Januari 2005.

Gropen ligger där än.

Det vägverket har gjort åt saken är att dom satte upp två "varning-för-gupp"-skyltar nån gång 2006.

Inget mer, inget mindre.


Jag undrar hur länge en dylik grop skulle få finnas på t.ex. väg 261 vid Drottningholm...

Knappast 3 år i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt har sin tid här vet du... Bara en sån sak som texten "Söderhamn suger" som stått på den gula byggnaden som finns vid gamla IP. Det har funnits i flera år... nu när jag bloggat om det så verkar det som om nån nu äntligen varit och duttat över med lite gul färg. Se bloggen.

En annan sak som stört mig länge är vägen in mot Söderhamn, vid Ina ungefär, det är en läskig sträcka. För det första så tror man ju inte ens att man är på väg in mot en stad överhuvudtaget, det är liksom svart som ett sotararsel, sen har vägstrecken (eller vad det heter) nötts bort. Så man ser inte ett skit. Livsfarligt. Har man tur så får man ingen mötande trafik just där och kan använda hellyset.
Gupp finns det här och där och ingenting görs - det tar tid vet du... ;))

Hur som helst, till sommaren lämnar vi Söderhamn för Mullsjö. Det går inte driva ett företag i den här kommunen, Söderhamn...

//M