Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 17 oktober 2008

Nu har han gjort sitt...

HM Konungen av Sverige.


Jag har alltid på nåt vis hyst en viss respekt för honom, jag menar hur kul kan det vara att hela sitt liv fått gå runt i nån tråkig fantasivärld där folk alltid bestämt vad han ska göra och vad han ska säga?


Vad sägs om att försöka skaffa ett vettigt jobb istället för att parasitera på oss andra?

Tur att inte alla arbetslösa bidragstagare är lika dyra som familjen kostsam.

  -Vi måste börja beskatta vargstammen, 
annars exploderar den i skogarna, sade
kung Carl Gustav i dag till Tvärsnytt
under den årliga älgjakten norr om
Skinnskatteberg, i gränstrakten mellan
Västmanland och Dalarna.

-De äter mycket, det är bara så. Om
de håller sig i skogarna, självklart,
jättebra, men blir de för många kanske
de söker sig till andra marker och går
närmare tätorter. Då är det fel, de
ska vara vilda, sade kungen.

Vid lunchtid hade 23 älgar fällts
under kungajakten - ingen av kungen
själv, men en av prins Carl Philip.


Det kanske även är hög tid att börja "beskatta" den svenska adeln?

De om några äter mycket och kostar mycket.
Och förmodligen är dom mer inavlade än t.o.m. den svenska
vargstammen.


Det är väl ok så länge dom sitter i sina små jaktstugor och
dricker champagne och äter vaktelägg men när dom närmar sig
civilisationen blir det lite obehagligt.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Heja Niklas! Jag som är så mycket anti-royalist man bara kan bli tror jag.

Anonym sa...

Mycket bra skrivet, komiskt men budskapet går fram. Kungen har en lätt utvecklingsskada och kan knappt läsa, ingen auktoritet i mina ögon.