Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 18 oktober 2008

Kära aftonblad

Varför gillar du censur så mycket?

Ingen får länka till bloggen "Kriminellt | Dömda brottslingar" på aftonbladets egna bloggtjänst, för då blir dom borttagna.


Den fria pressens största representant i Sverige tycker att det inte alls ska vara fritt. Det om något är konstigt.

Konstigare ändå blir det när just du kära aftonblad drog igång en väldig kampanj för några veckor sen som du uppenbarligen inte kan stå för. Den som handlade om återfalls-sexförbrytare och om deras publicering av namn och bild eller inte.



Kära aftonblad.

Du har nu valt sida. Du står på pedofilernas och våldtäktsmännens sida. Det är okej, man får tycka som man vill.

Men jag tycker inte som du.

Puss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan undra ibland om AB bryr sig om attläsa inläggen över huvudtaget innan de censurerar. Detta då jag själv fått flera inlägg borttagna flera ggr och de har inte varit värre än andra inlägg som fått vara kvar. Det var kanske en gång när jag drog en parallell mellan Katrin Z och en "bitterf*tta", detta då jag kom att tänka på en artikel om ordets innebörd som Aftonbladet SJÄLVA tidigare skrivit. Det inlägget försvann efter ngn minut, likaså mitt andra inlägg där jag förklarade vad som ev fått mig att bli censurerad och råkade nämna ordet igen. Är tydligen bara AB som får skriva hur som helst medans man som läsare inte ens kan referera till deras egna artiklar.