Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 29 oktober 2008

Nya grafikdrivrutiner

På grund av att många klagat över problem med ATI's drivrutiner på diverse ställen har jag inte vågat uppdatera mina drivrutiner sen januari eftersom jag varit rädd för att stöta på nya buggar. Det har trots allt fungerat helt okej. Dock har vissa nyanser av blått visats som rött och tvärtom.

Nu uppdaterade jag drivrutinerna nyss, och min värld är alltså helt omtumlad. Tänk er själva att ha sett alla vanliga blå länkar som röda och nu vara tillbaks i den gamla världen.

Återstår att se om det blir nån märkbar prestandaförbättring i spel och sånt. Tvivlar på det eftersom min dator är rätt grym redan, om jag nu får säga det själv.

Nörderi på hög nivå.


Vi hade föreläsning om flygmotorer idag, roligt och intressant. Drygt med 15 min rast en gång i timmen bara. Skulle hellre nöta på och sluta en halvtimme tidigare. 15 min per timme, det fick man ju inte ens i lågstadiet känns det som.

Visste ni att en modern turbofläktmotor komprimerar luften till ca 50 gånger mot den är vid insuget innan den kommer till brännkammaren, och att den då är uppåt 600 grader?
Inte illa.
Eller att utvecklingen av kolvmotorer till flyg har stått nästan stilla sen 1930-talet?
Illa.

Där kanske jag får hoppa in och göra en insats om några år. ;)

Inga kommentarer: