Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 29 oktober 2008

En tråkig död

Sterling har dött...

Jag har iofs aldrig åkt med dom, men med sina färgglada flygplan har dom ändå varit ett trevligt inslag.

Dock var det väl ganska väntat. Dom har haft lite problem med att profilera sig på sistone. Det känns som dom på nåt sätt försökt vara ett lågprisbolag fast utan speciellt låga priser.

Monstret Ryan äter ännu en liten råtta som försöker springa undan och överleva.

Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Mest är det väl bra eftersom det visar hur bra det funkar med konkurrens osv. Den som inte är tillräckligt bra på det ena eller andra sättet kommer till slut att förlora.

I slutändan vet jag inte dock. Jag tror inte jag skulle vilja ha Ryan som ensamt kvarvarande flygbolag. Isåfall får dom nog starta ett mer komfortinriktat dotterbolag. Inte kunna justera ryggstödet - inte kul på längre resor.


Snälla flygbransch - res dig...

Inga kommentarer: