Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 22 maj 2008

Skrämmande

Jag lyssnar ibland på "Astrologen" som är med i Förmiddan på SR Gävleborg på torsdagar, och har alltid tyckt att det han säger verkar stämma in ganska så bra.

Förra veckan pratade dom om Skorpionen, alltså jag själv, något som jag lyssnade på nu i efterhand. Jag kan bara konstatera att det är skrämmande vad precis det passar in på mig!

Jag är ju så klart inte dummare än att jag förstår att det är såna saker som kan passa in på nästan vem som helst oavsett när man är född under året, och att en annan skorpion kan vara totalt annorlunda än vad jag är, MEN - stort MEN:

Hans beskrivning av skorpionen är näst intill EXAKT en beskrivning av mig!


Lite jobbigt för en sån realist och nästan helt konstaterad humanist som jag att erkänna att denna "semi-vetenskap" faktiskt verkar fungera rätt bra för att beskriva människors grundläggande egenskaper.


Dock ger jag inte många öre för dom generella "dag för dag"-horoskop eller "så blir ditt 2008"-horoskop som finns i en del tidningar.


Men dom här generella beskrivningarna av folks grundliga personlighet verkar faktiskt stämma, åtminstone ibland.

Creepy.


Lyssna gärna på ditt eget stjärntecken och skriv en kommentar om hur väl du tycker det stämmer!

Ingen blir gladare än jag om nån kan bekräfta att det är ren bullshit.




Taco hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det handlade om skytten för några månader sedan, och han sa att skytten vill höras och synas..........
KAN DET VERKLIGEN STÄMMA ???(ironisk för er som inte känner pappsen)

Niklas sa...

Haha det låter ju otroligt.. =)