Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 14 maj 2008

Richard Dawkins

Min nya idol eller nåt sånt. =P


Spelade in nåt program/dokumentär/reportage med honom för väldigt länge sen och kollade på det nyss.

Han är en av världens mest kända ateister och religionsmotståndare. Ja, näst efter mig såklart.



Riktigt bra var det, men jag orkar så klart inte redovisa för hela 45 minuterna här... Sök på youtube eller google efter hans namn så hittar ni säkert nåt kul.




Jag kom förresten på vad jag ska göra nästa gång Jehovas Vittnen kommer och vill vittna eller vad dom nu har för sig. Eller jag har två alternativ.

Antingen ger jag dom nån av mina ~20 små foldrar med "Satanismen - världens mest missförstådda religion" och låtsas värva dom dit istället.

Eller så säger jag "Hej! Vad kul att ni kommer, jag ska berätta för er om Tor och Oden och vilka fina killar det var! Ni tror väl på dom? Eller kommer ni mörda mig nu för att jag försöker få er att dyrka andra gudar? Det ska ni ju göra, ni måste väl följa bibeln? Kom igen, döda mig!".

Förhoppningsvis går dom iväg då. I värsta fall stannar dom och är precis så galna som jag misstänker att dom är, isåfall blir det inget mer bloggande sen. Tipsa polisen isåfall. Tack.

Inga kommentarer: