Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 3 maj 2008

Min mors 21-åring berättar fantasier

Följande utspelade sig alldeles nyss:



Just som jag höll på att plantera om några kaktusar såg jag ett mystiskt litet ägg i en av krukorna. "Detta måste undersökas" tänkte jag och skred till verket.
Byggde en liten äggkläckningsmaskin av gamla pinnar och bråte som låg och skräpade här hemma och såg till att få fram en värme på runt 38,3 grader celsius.

Efter bara ett 80-tal sekunder kläcktes ägget och ut slank en gigantisk bakterie på uppemot 4-5 millimeter i längd. Han visade sig tala utmärkt franska. Tyvärr gör inte jag det så vi missförstod varandra hela tiden.
Så småningom framkom det att han var hungrig och jag gav honom därför en bit äpple att smaska på.

Han växte med en enorm hastighet och ju större han blev desto mer åt han, så till slut hade han ätit all mat jag hade hemma. En annan effekt av växandet var att han blev mer och mer mörkhårig och såg ut som en människa. När han till slut var nära två meter hög så hade han lärt sig prata svenska med en väldig basröst och visade sig vara Rickard Wolff.
Han ringde en taxi och försvann ur mitt liv lika snabbt som han hade kommit in i detsamma.

Jag kommer aldrig glömma den här dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

*skratt*

Kul!