Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 8 maj 2008

På tal om inget

Jag har helg nu! Skönt.....


Kollar runt lite efter att ev köpa ett till objektiv till min kamera. Frågan är bara om jag ska satsa på billigt och kanske prisvärt men inte bra, eller dyrt och bra men inte så prisvärt. Tvivlar på att jag är tillräckligt "bra" för att se nån större skillnad på Nikkor-"glugg" jämfört med lågprisarna Tamron eller Sigma.

Skiljer några tusen så det lutar åt det billigare alternativet, om det ens blir något.


Jag är inte ens säker riktigt på vad för slags objektiv jag vill ha, men mest sugen är jag på telezoom uppåt 200-300mm så man kan vara en bit bort och ändå komma riktigt nära t.ex. djur eller fåglar.

Å andra sidan vore det rätt trevligt med vidvinkel också ibland.


Det är svårt med val.

Inga kommentarer: