Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 22 maj 2008

Komiskt på ett väldigt sorgligt sätt

En kommentar på Flashback angående den här artikeln.


"Vi måste lära våra unga kvinnor och flickor att det kan uppleves stigmatiserande för nysvenskar att bli nekade sex. Detta är rasistiskt beteende och borde vara olagligt!"


Självklart visade det sig snabbt att tjejen pekat ut åtminstone en som "i 20-års åldern och helt svensk". Dåligt formulerat men så stod det.



Man kan ju lätt skratta åt det här och säga "haha, vilka idioter det finns", något som jag också gör varje gång jag ser såna kommentarer.

Men tänker jag efter lite så känns det rätt obehagligt. Det finns väldigt många som tycker/tror lika. Dels på flashback men säkerligen också i övriga Sverige.


Ungefär som det jag skrev om för nån månad sen om en lärare i Samhällskunskap som lade fram det fina "faktumet" att över hälften som döms till fängelse i Sverige är invandrare.



Frågan är varför det är så här?
Jag lutar åt att det är mindervärdeskomplex hos rasisterna. Dom inser helt enkelt att jämfört med nästan alla invandrarkillar är dom helt värdelösa på alla områden, därför måste dom försöka smutskasta flera tusen människor.


Det kan även ligga djupare än så, men för att reda ut det krävs utförliga intervjuer och det är inget jag har vare sig lust eller tid med.

Inga kommentarer: