Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 11 december 2008

Oops, missade den här

"Anonym sa...

Synd att "vargkramarna" förasöker lura Svenska folket med att en varg vandrat från Ryssland till Hälsingland när den fått lift med en helikopter."



Personligen har jag inte den blekaste aning om den vandrat själv eller inte. Faktum är att vargar är väldigt skygga och håller sig undan så det är mycket möjligt att den har gått helt själv.

Däremot är det säkert minst lika möjligt att den kommit med mänsklig hjälp.


Jag skiter faktiskt i vilket, huvudsaken är att den finns där och förädlar den svenska vargstammen med nytt och friskt blod.


I området där den isåfall "planterats ut" finns nästan inga människor och det är i närheten av andra revir så att de nya generna kan vandra vidare när ungarna flyttar, något som är väldigt positivt.


Att säga bestämt att "den fått lift med en helikopter" utan att veta nåt mer än jag, det är bara dumt. Skribenten känner sig säkert lite skamsen nu och det får man göra. Det gör jag själv ibland när jag skriver dumma saker.


Den kanske trollades fram ur en hög hatt eller åkte u-båt, ingen vet förutom eventuellt en handfull människor.


Däremot är det säkert väldigt många som tror sig veta det ena och andra, t.ex. dom idioter i Alfta som på allvar tror att Järvzoo planterar ut vargar både här och där i Alftatrakten.


Man blir ju klen för mindre.

1 kommentar:

Emelie sa...

Det låter som typiskt Järvzoo. Vi är där varje år från att jag kunde gå tills fortfarande och så planterar dom ut en av sina björnhonor bakom vår kompost i Färila. Dom jävlarna..