Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 4 december 2008

Det här med "utslussning" från fängelser...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3922535.ab


Han var dömd till 14 års fängelse och skulle/ska släppas nästa år, har alltså suttit kanske 6-7 år vid det här laget. Håller alltså på att slussas ut för fullt.


Vore det inte mer logiskt om man är "instängd" i den tid domen säger och SEN slussas ut?


Det är iaf vad jag tycker...


För att inte tala om hur logiskt det vore om man verkligen satt så länge som man blev dömd till. Det är nåt fel när DET NORMALA är att man kommer ut efter 60-70% av den utdömda tiden.

Då kan man lika gärna döma honom i det här fallet då till 6 år istället för 14 och påbörja utslussningen efter dom 6 åren. Det skulle framstå som betydligt mer "rättvist" och logiskt för dom flesta tror jag.

1 kommentar:

Emelie sa...

Angående det där med att du är en tjuv. I ett inlägg längre ner skrev du:

"Vänliga hälsningar nörd 22 höstar" eller något dylikt. Och i nån sjuk kommentar bara några inlägg tidigare skrev jag

"Vänliga hälsningar het blondin 89" eller nåt i den stilen. Och då trodde jag att du helt enkelt snott min superba (eh?) idé.