Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 11 december 2008

Inga snåljåpar

Att dom flesta skulle vara villiga att spendera mer än 10.000kr/år på hobbies (man skriver väl så på svenska också i plural?), det var mer än jag trodde.

Men det är klart, funderar man lite så är det ju rätt dyrt med många saker.


En säsongs snålt radiostyrd-bil-tävlande räknade jag ut kommer gå på runt 4.000kr, förutsett att jag inte kör sönder för mycket grejer.

Så vi får allt se hur det blir med den saken. Måste skaffa jobb först isåfall.



Oskar blev väldigt nöjd när jag sa att jag ska ta med mig buggyn hem och skruva med på lediga stunder. Speciellt när jag berättade att jag har en kaross som jag ska lacka därhemma i jul.
"YES!" tyckte han om det. =)

Han har ju dessutom fått en ny radiostyrd lek-bil nu när han fyllde år så vi kommer garanterat bygga ihop en bana där hemma och köra på. =)


Nästa jul kanske det blir en mer "riktig" RC-bil till lillebror. Om jag har jobb då så ska jag försöka propagera och medfinansiera för att det ska bli verklighet. En liten 1:18-buggy är ganska perfekt för en 8-åring. SÅ dyrt är det inte heller om man går ihop några stycken.


Nu ska jag ägna mig åt skolarbete resten av dan.


Haha. Who am I kidding. Men jag ska försöka.




Det är julafton om 13 dagar!! Fattar ni det!?

Jag gör det inte.


Om åtta dagar är jag klar med alla tentor. Har förhoppningsvis klarat två av dom tre jag har nästa vecka. Känns som ungefär 50/50 om jag ska klara matten, men jag hoppas på det.

Elektroniken har jag mer eller mindre gett upp med för den här terminen. Ska göra tentan ändå, det finns ju inte direkt nåt att förlora. Med mycket tur kan det lyckas.


Jag är snart klar med 16% av min högskoletid! Det känns bra.

Inga kommentarer: