Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 17 juni 2009

Personalmöte

Nyss hemkommen. Det blev en lång dag. Åkte hemifrån ca 6.30 och kom hem 20.30.

Efter jobbet var det ingen idé att åka hem så jag åkte till Tuna Park (första gången) och åt på max (tredje gången på 11 dagar) och gick lite i affärer innan jag åkte tillbaks till DHL-terminalen för personalmöte.

Visade sig gå bra för företaget. Vinst på ca 800.000kr 2008 och det såg lite bättre ut i år. Flera nya transportuppdrag säkrade under våren också. Dels åt ett företag och dels ett nytt område för DHL.


Nu idag skrevs kontrakt på en riktigt storaffär.

8 nya distributionsbilar och 2 (om jag minns rätt) stora bilar plus 8 fyraxliga "fullsize"-släp. Samtliga bilar Scania och därmed en av Scanias största ordrar i år. Jag skulle tro att chefen haft minst sagt bra läge för förhandling av priset i dessa tider!

Totalt 15,6 miljoner gick kalaset på.

Av nån anledning hamnar jag alltid i företag som går bra och satsar. Det känns bra!


Nya bilarna ska levereras kring månadsskiftet augusti-september. Lite skillnad mot det nästan års väntetid som var standard för bara 2 år sen.

Lite tråkigt, just när jag ska sluta för att återuppta skolan. Men jag hoppas på att jobba ett par dagar i månaden ändå.


Måste säga att jag känner mig lyckligt lottad som har ett sommarjobb jag älskar. Inte alla förunnat!

Inga kommentarer: