Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 14 juni 2009

Både lurad och inte lurad

Ja det var en väldig härva det här med polisradioscannern jag köpte igår.


Till slut verkar allt ha fallit på plats.


Den jag köpte av var en ganska ökänd kille på ett scannerforum där han påstås ha lurat lite folk osv. Hur sant det är vet jag inte, men ett uns av sanning finns säkert där.

Han använde sin systers traderakonto och mail-adress för att genomföra affären. Som leverantör skickade han sin sambo Madelene som dock utgav sig för att vara "Suzzanna". Så vitt jag vet är det väl ganska olagligt att utge sig för att vara någon annan person?

Hur som helst fick dom sina pengar och jag fick en till synes fungerande radioscanner så allt är väl ganska frid och fröjd trots allt.

Men en soppa var det.

Inga kommentarer: