Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 1 juni 2009

Åka lastbil

Kan vara nog så kul en stund men efter några timmar blir det lite enformigt och segt.

Sen kan det också lätta upp och bli roligare när man ser "upploppet" framför sig.



Idag har jag lärt mig massor. Frågan är hur mycket som stannar kvar och hur mycket som rinner ut genom örat inatt när jag sover.


Totalt lite drygt 12 mil åkte vi på hela dagen. 25 stopp för lossning och 6 st för lastning. Liiiite tråkigt är det att åka 50 meter, hoppa ut, ner med bakgavellyften, ut med en pall, få påskrift på fraktsedeln, åka 100 meter till, hoppa ut, osv osv osv.

Å andra sidan har man alltid nåt att göra, man sitter inte och halvsomnar förutom under dom ca 40 minuterna mellan Eskilstuna (där jag utgår ifrån) och Västerås (där jag lossar och lastar).

Dessutom är det ganska varierande, man är ju till väldigt många ställen på en dag.

En till bra/kul sak är att se hur det egentligen funkar med transporter. Terminalen, alla papper som ska på rätt ställe, att vi bekräftar i handdatorn att vi levererat eller hämtat den och den grejen så att det kommer in i datasystemet osv.


Lärorik dag och jag tror jag kommer trivas helt okej med det här jobbet i den omfattning det kommer bli, dvs ett antal veckor på sommaren och strödagar under resten av året.

Heltid året runt, NO WAY!



Jag kom förresten på en till positiv sak, nämligen att jag har rätt så säker sluttid varje dag. Betydligt säkrare än förr i alla fall.

Inga kommentarer: