Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 4 mars 2009

Storstenshöjden

Idag var vi alltså till Storstenshöjden för att ägna oss åt skidåkning.

På förhand kändes det mest bara jobbigt att ägna lediga dagen åt nåt så ansträngande, men det var kanon!

Iofs rätt dyrt och dessutom med bara hälften av backarna och liftarna öppna, men ändå värt det måste jag faktiskt säga. Ida hyrde skidor för att träna upp sig till sin fjällresa. Hon har inte åkt en enda gång sen 2004 men det gick jättebra.

Själv åkte jag på mina gamla risiga skiboards av märke "Pale". De glider inte alls bra längre och kanterna är rätt så slöa, men jag orkar inte lägga ner nån energi och pengar på att fixa nåt av det. Däremot känner jag för att köpa ett par RIKTIGA skiboards (se jämförelse, jag har lika som dom övre men vill ha dom undre, ungefär), som jag har tänkt göra i 6-7 år nu. Det är väldigt lockande men eftersom enda chansen är att beställa från USA eller Lettland(!!) så vet jag inte riktigt. Jag har heller inte så väldigt många tillfällen att åka varje vinter. Nu är det snörikt den här vintern men det betyder ju inte att nästa kommer bli likadan.


Funderade också lite över framtiden där i backen, och kom fram till att antingen vill jag bo där det är rejält med snö och skidbackar på vintern, eller där det aldrig är snö eller kallt.


Eftersom jag troligen inte får med min andra hälft till värmen på heltid så lutar det åt det sistnämnda. Tyvärr är ju flygtillverkningen inte på topp norr om Sundsvall, så vi får se hur det blir.


Här i "sydmellersta" Sverige har vi ju klara bevis för att "lagom INTE är bäst". Slask och kladd överallt. Usch.

Inga kommentarer: