Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 27 mars 2009

Bilprovning och en reflektion om Bilmetros fullkomliga värdelöshet

Nyss hemkommen från segertåget som kallas besiktning. Några småproblem som kan komma att uppstå, men igenom gick den med blankt papper. Den styrled som inte byttes i höstas börjar bli dålig... Det dyraste av allt. Däremot såg det inte alls svårt ut att byta den, besiktningsmannen visade vilken det var och så. Kanske försöker mig på det själv. Däremot har jag förstått att framvagnsinställning krävs efter ett sånt byte, och det är inte gratis.

Sen verkade det som om ljuddämparen började sjunga på sista versen sa han, för han fick liksom trycka in avgasmätaren och det rasade ut en massa sot. Hela avgassystemet ser rätt anskrämligt ut faktiskt, rostigt och hemskt. Så sent som igår upptäckte jag att Ferrita som tillverkar och säljer rostfria avgassystem håller till i Köping så det kanske blir att handla lite där så småningom. Men det kostar ju...



Nu till Bilmetros oförsvarliga uselhet.

Jag hade bilen inne på service där i början av juni 2007. Dom sa då att bakvagnsbussningarna var dåliga. Jag avstod från att låta dom fixa det som tur var. Sen dess har den gått igenom två besiktningar och en service på annan verkstad utan att någon har sagt ett ord om dom bussningarna.


Det är klart, man säger ju inte nej till lättförtjänta pengar, men att hitta på egna fel är ett säkert sätt att inte få återkommande kunder...

Inga kommentarer: