Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 26 mars 2009

Nytvättad bil, besiktning imorgon

Idag var det alltså dags.

Bilstackarn har inte blivit tvättad sen nån gång omkring månadsskiftet juli/augusti. Välbehövligt med andra ord, och roligt var det faktiskt. 125 kronor gick kalaset på (plus 129kr för gummiskrapa) och det får det väl vara värt. Ska vaxa ordentligt efter nästa tvätt så att det bara är att spola av den ibland. Gör det själv-hallen kostar 57kr per halvtimme så att hålla på en dryg timme varje gång med avfettande och svampande håller inte.


Imorgon 9.30 är det bilprovningen i Arboga som gäller. Förväntar mig att den glider igenom utan anmärkning som vanligt. En bil som får kärlek ger kärlek tillbaks tror jag. Hoppas kanske man ska säga.


Vi pratar kolvmotor på skolan just nu och läraren är en riktig trimgubbe och berättar om sina bilar och motorcyklar rätt mycket. =) Jag önskar ibland att jag hade haft lite mer talang för att skruva med fullstora bilar. Det skulle kunna spara en del servicepengar, men å andra sidan skulle det kosta eftersom jag då skulle vilja trimma mer. =)


Sånt är livet.

Inga kommentarer: