Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 7 mars 2009

Örebro, hastighetsrekord och satellitbilds-spaning

Imorse var jag till Örebro och levererade ett stycke Ida till universitetet. Avresa till Idre stod på schemat så nu sitter jag här ensam i en vecka. Ska bli skönt. :)


På vägen hem hann jag både med att handla (bl.a. Bohemian Raspberry!) och att slå mitt personliga hastighetsrekord. Nåt roligt måste man ju ha, dessutom är fortkörning ett ganska billigt nöje så länge man inte skrotar eller åker fast. Strax efteråt kom jag på att jag överskred däckens maxhastighet med cirkus 20km/h så det var lite dumt nu i efterhand. Får försöka igen sen med sommardäcken. Dom är godkända till 270 eller nåt sånt, så det är lugnt.


Nu sitter jag och slöar lite, kollade på karta och satellitbild på hitta.se för att fundera ut vart jag ska åka imorgon. Har nämligen tänkt vara uppe med tuppen (nja, men i alla fall halv åtta nånting) och åka ut i skogen på djur-safari. Hoppas på varg eller åtminstone lo, men det slutar förmodligen med nån enstaka kråka.

Nåväl, nu under satellitbilds-kollandet hittade jag en rätt frän grej: Kolla själva! (klicka på "Satellit")

Ser minst sagt ut att vara gjort av människor, men varför? De militärlika byggnaderna precis i närheten västerut väcker en hel del intressanta tankar. Jag funderar på att leta upp stället imorgon, men det känns som om jag borde ha GPS isåfall.. Lätt att köra vilse på små skogsvägar som går huller om buller.


Hoppas alla får en trevlig dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah en puppa mitt ut i skogen :D Något för dig Niklas.

Niklas sa...

Haha, hade inte ens tänkt på det förrän du sa det.. =P