Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 31 mars 2009

Kluven till IPRED...

Ja, inte om det är bra eller dåligt såklart. Det är dåligt, no question about it.

Däremot funderar jag på hur jag ska agera. Det enda som är fullkomligt solklart är att jag inte tänker sluta fildela och istället gå ut till närmsta skivaffär (CDON eller ginza t.ex.) och KÖPA nån musik eller film.


Tvärtom har jag bestämt mig för att så länge IPRED-lagen finns INTE köpa en endaste liten skiva eller film oavsett artist eller skivbolag eller vad som helst. Icke.
Nåt som jag uppmanar alla att vara med på. Vill ni prompt ha en skiva eller film, ta kontakt med mig så skickar jag en bränd skiva med posten...alldeles gratis.



Frågan är däremot om jag ska gömma mig och fortsätta eller om jag ska skita i att gömma mig och ändå fortsätta bara som ett experiment att se hur lång tid det tar innan polisen eh... förlåt jag menar IFPI/antipiratbyrån knackar på.

Alternativet med att fortsätta utan täckmantel känns lite lockande bara för att visa på hur dum hela grejen är. Fast isåfall måste jag ordna nån slags insamling för att bekosta rättegång osv. Kan bli väldigt svårt att få ihop några pengar till det.

Därför lutar det mesta åt att jag kommer gömma mig ordentligt och fortsätta ladda ner hejvilt. Troligen mer än förr bara på pin kiv.

Det finns en del anonymitetslösningar som kostar lite pengar men är väldigt säkra. Jag betalar OÄNDLIGT mycket hellre för en sån grej än för en laglig nedladdningstjänst där pengarna går till EMI/Virgin/Universal/whatever.


Jag kommer även fortsätta att mata ut info om IPRED-lagen i samma takt som jag lär mig, men då förmodligen på den nu lite halvsömniga libertas-bloggen.


Till sist, kom ihåg:
Sharing is caring.

http://aftonbladet.se/nyheter/ipred/article4778359.ab
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2672799.svd
http://dn.se/nyheter/sverige/fa-tror-att-ny-lag-stoppar-illegal-nedladdning-1.833168
http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article4793001.ab

Inga kommentarer: