Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 24 mars 2009

För nu BLIR jag arg!! (Deklaration!)

Jag var ju tyvärr seg nog att inte gå ur kyrkan i tid så jag får betala den där djävulska (HAHA) kyrkoavgiften även för 2008.


2 971 kronor ska dom svinen ha!


Och förresten kom jag på en till sak. Är det rimligt att SMÅ SMÅ BARN ska kunna bli medlemmar i en "förening" med svindyr medlemsavgift? Visserligen med sina föräldrars tillstånd, men det borde ändå inte vara möjligt förrän man blir myndig.



Dessutom som jag förmodligen skrev för några veckor sen (eller gjorde jag inte? orkar inte kolla.), svenska kyrkan är förmodligen den enda förening som inte bryr sig om medlemmarna snackar skit om föreningen och direkt motverkar föreningens syften.

Bara pengarna rullar in så är dom nöjda. USCH!



Jag kan ju säga så här: Jag hade betydligt hellre använt dom nästan 3000 kronorna till nåt roligare!



Måste tillägga en glad sak så här på sluttampen.

Jag tjänade betydligt mer pengar än jag trodde förra året! Det är ju bra. Jag jobbade trots allt bara 7,5 månader.







OH lala!!

Jag läser skatteuträkningen medan jag skriver det här, och kom nu till "betala eller få tillbaks-delen"...

Jag ska få tillbaks 10 319 kronor!!

TIO TUSEN!!


Det sitter inte helt fel i nuläget kan jag lova!



Har ändå betalat en svinaktigt stor summa pengar till många ändamål som jag inte på något vis stöttar.

Skatt är verkligen stöld. Ett lite "fånigt" uttryck/argument men så är det ju faktiskt. En stor stark (staten med hjälp av polisen) tvingar en liten svag (jag) att ge honom/henne pengar mot den svages vilja.


Istället för att betala skatten hade jag kunnat köpa t.ex.:
  • 1106 "Skrovmål" på Max.
  • En Citroen C3 från 2007.
  • En Pioneer 60 tums full-HD plasma-TV.
  • 13 st Playstation 3.



Okej, jag hade förmodligen fått betala för högskolan så det skulle bli mindre pengar över. Däremot hade jag inte betalat för statliga bolag, höga och många ministerlöner (framförallt pensioner!), alla andras högskola och skola, alla andras sjukvård, upprätthållandet av alkohol- och medicinmonopolen, kungahuset och några andra onödigheter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och med tanke på att högskolan i vårt blåa land i väster (USA) kostar ca 100 000 SEK per termin att gå så kan du nog säga hejdå till dina Skrovmål. ;)

Anonym sa...

Och det beror självklart på en hel massa andra saker. Men visst, 100.000 per termin är inte småpotatis, det blir 600.000 för tre år. 600.000 delat på 20 år om föräldrarna spar från att barnet föds blir 15.000 kronor per förälder och år, dvs ungefär en fjärdedel av den skatt en "okej"-tjänande person betalar. Så för all del, har man 3-4 barn kan det bli svårt att betala skola för alla dom.

Anonym sa...

Med en hel massa andra saker menar jag alltså vilken skola osv.