Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 6 mars 2009

Pension!

Idag kom det orangea kuvertet!

Pengar är ju skoj, därför tycker jag det är riktigt kul. I alla fall nu, när det står nåt i brevet istället för "0kr" som dom slösade porto och papper på att skicka till mig för nåt år sen.


"Så här mycket har du hittills sparat ihop till din allmänna pension: 91669kr" - Kanon!

Och jag har ju sisådär 40 år på mig att öka den summan. Känns bra.


Premiepensionssparandet ligger totalt på -19% värdeförändring. Inte så bra, men jämfört med den genomsnittlige pensionsspararens -35% är det ändå ok.


Jag har fått 17kr från "avlidnas pensionskonton". Nåt som ännu mer säger mig att jag inte ska bli en av dom som slänger pengar till okända yngre människor när jag dör. Jag ska åldras med spenderbyxorna på.


Jag lär ju ändå inte få så mycket glädje av överblivna pengar när jag dör.

Bättre då att leva hårt så länge pengarna räcker tills jag är 75 eller så, sen ta det därifrån. Kan väl bosätta mig på nån varm och solig ö och leva på att fånga fiskar och smådjur när pengarna är slut. Måste träna mig att äta fisk först bara.


Den tiden den sorgen.

Inga kommentarer: