Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 16 januari 2009

Otroligt

"Med landningsstället uppfällt nödlandade planet i vattnet – utan att slitas sönder eller explodera."


"Haha!!" säger jag om det där.



Nåt sånt där borde dom skrivit om bilen som körde på och släpade med sig en döing häromdan också. "Med motorn på tomgång stannade bilen vid vägkanten - utan att slitas sönder eller explodera".



Nödlanda på vatten är en standardgrej, det vet väl alla? Varför skulle det annars finnas flytvästar under varje säte och livbåtar(rutschkanor) vid nödutgångarna?


Om nån känner till, berätta gärna om EN gång som ett flygplan "slitits sönder eller exploderat" när det nödlandat på vatten. Jag kan inte komma på nån sån incident på rak arm.



Avslutar med en länk till världens bästa(?) flygtidning. Den finns på högskolebiblioteket så jag brukar läsa den rätt ofta. Flight International heter tidningen men Flight Global heter hemsidan, fråga mig inte varför för det har jag ingen aning om. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste berätta om en tant som åkte från Håven (ca 5 mil)till Edsbyn i Onsdags med låst bakhjul, hon körde i 50 för hon tyckte det var så halt och slängigt. Markus på bildelar såg när hon åkte förbi där med ett gnistregn då hon nött ner däcket till fälgen och bilen lutade betänkligt.

Niklas sa...

Haha, otroligt! =)