Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 16 januari 2009

Jantelagen...

Terje drabbas hårt, och det är inte så konstigt heller.

Han sticker verkligen inte under stolen med hur bra han är och hur bra han själv tycker att han är, något som åtminstone jag unnar honom. En riktigt bra naturfotograf och det ska han inte behöva hymla med.


Gör jag nåt bra är jag oftast inte sen med att meddela den närmsta omvärlden, fast det är klart, vissa hämningar finns ju.

Jag springer ju inte runt skolan och skriker "Jag fick alla rätt på matteprovet!!", och om nån gör det så anmäler man sig frivilligt som mobb-offer.


Sorgligt men sant.


Ännu en sak att lära oss från amerikanerna. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

"Han sticker verkligen inte under stolen med hur bra han är och hur bra han själv tycker att han är, något som åtminstone jag unnar honom."

Det stämmer nog inte helt. Jag skulle aldrig framhäva mig på det sättet. Jag är nog den som alltid framhäver andra, mer än mig själv.
Men jag skäms heller inte för om jag lyckats med något; då känner jag mig stolt och entusiastisk.