Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 9 januari 2009

Ny hårddisk

Så har jag snabbt och effektivt fått hem och pluggat in min nya hårddisk. Det märks verkligen att den är sjukt mycket snabbare än den gamla.


Med hjälp av ett otroligt praktiskt och smart litet program så klonade jag C: till nya hårddisken och windows startade uppskattningsvis 20 sek snabbare än på gamla disken.

Överföringshastigheten (teoretiskt) är 300MB/s jämfört med 133MB/s så det vore ju konstigt annars.


Frågan är vad jag ska göra med den gamla. Får väl lagra bilder eller nåt annat som inte behöver gå så snabbt.

Men först ska jag låta allt vara kvar exakt som det är i nån vecka. Feg som jag är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ponken,

bra att vara försiktig, har du hört att J köpt ny dator.

Per

Niklas sa...

Japp, det har jag hört. =)