Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 22 januari 2009

Intressant logik

Om något djur tar sig in i en ladugård och dödar får så är det en varg.


"Det kan inte vara en hund då?" frågar sig vän av ordning.


Klart det kan. Jag säger inte att det är det men det kan lika gärna vara en hund som en varg. Eller rättare sagt, det är troligare en hund än en varg.


Men det örat vill förstås inte bönder i Värmland lyssna på.


Vi får väl se när dom gjort DNA-analys på det döda fåret för det antar jag att dom ska göra.



Nåja, jag påstår varken att det är hund eller varg, kanske var det en noshörning eller enhörning eller kvastfening. Det enda jag vet säkert är att det inte går att säga säkert när man inte såg "gärningsmannen".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta... Hur kan man vara så otroligt korkad så man tror att en hund åstadkommit de skador?! Har du sett filmen Idiocracy? Gör det och känn dig som hemma, eller kom åtminstone ut från storstaden och känn lukten av verklighet.
Jag är för övrigt bekant med Mats och vet att han har varg i området. Brukar vara där på älgjakt varje säsong, och det är inte ovanligt att man ser vargspår.

Ha en bra dag, idiot.

Niklas sa...

Haha, jag älskar såna här imbeciller. Jag ska se om jag klarar att ta mig ut från storstaden. Oops, jag är redan ute. Jag känner lukten av verklighet men mest känner jag lukten av inbillad rädsla och dumhet. Ska det vara så svårt att stänga in fåren? Eller har vargarna även börjat öppna dörrar? You lose.

Anonym sa...

"Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta... Hur kan man vara så otroligt korkad så man tror att en hund åstadkommit de skador?!"

hmm jag skulle faktiskt vilja fråga den människan om han vet att det finns fler hundraser än taxar.
och många av dom är rätt duktiga på att bitas. undrar om han hört talas om kamphundar.

kollar man på bilden på hans "fina" ladugård så känns det inte så konstigt.. naturen har redan börjat ta tbx ladugården, en renare finare hade kanske skrämt vargen mer.

sedan med herrn som var så positiv till ditt inlägg så kanske man kan ana ugglor i mossen.. bara låta en vovve äta lite tackor så får man en bra anledning att slakta vargen som man är så rädd för.

kanske har Inga Ängsteg redan svaret "– Jag känner inte till ett enda fall där en varg gått in i en ladugård. Vargar är rätt så osäkra på nya saker."