Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 15 januari 2009

En tanke

Jag är fortfarande delvis kvar på det här spåret:

Läste igår på Flashback i en tråd som handlade om huruvida Cannabis är en "inkörsport" till tunga farliga saker.

En kille där skrev nåt rätt smart.


Orkar inte leta för att citera rakt av men här är huvudpoängen:


Anledningen till att det i en del fall leder till värre grejer är att man måste ha nån slags kontakt med suspekta figurer för att få tag på det. Hade man kunnat köpa cb på nåt liknande systembolaget istället för hos "Bertil Skum" i slumkvarteret så skulle steget upp till t.ex. amfetamin eller kokain vara betydligt större.

Som det är nu finns hela marknaden i mörkret där man inte har några försäkringar om t.ex. kvalité på varan eller så. Och när "Festlige Fredde" varit hos "Bertil Skum" några gånger så kanske snälle farbror Bertil frågar om det inte skulle vara kul att testa nåt ÄNNU roligare. "Festlige Fredde" gillar konstgjort välmående och han är ju redan olaglig så okej, han kan väl testa det då. "Ojsan vad gott det var med det här pulvret, det vill jag ha mer av" tänker Fredde och behöver pengar. "Äsch, jag är ju redan brottsling och Direktör Gyllenhjelm har så mycket pengar, honom kan jag råna lite grann" tänker han sen.

Men ack så illa det går i slutändan.



Nä, hade han köpt det på systembolagets speciella gröna hylla så skulle fula Bertil sitta i sin lya helt förgäves och vänta på svagsinta ungdomar.




Jag börjar bli riktigt seriös med mitt legaliseringstänk nu.


Eller okej, seriös vet jag inte. Seriös orkar jag inte vara med några såna där saker.


Men TYCKA kan man faktiskt få göra och nu har jag verkligen bestämt mig för att jag till 100% är FÖR en legalisering och statlig försäljning av Cannabis/Marijuana/Hasch.

Sån är jag!


PS. Här finns lite kul och seriösa saker i ämnet.

7 kommentarer:

Emelie sa...

Kul, då har vi nåt att diskutera när jag kommer hem. Jag håller inte med dig igen men det kanske du gissat. Moraltant du vet.

Anonym sa...

Dåller till en del.

Herr skum brukar oftast inte vara så skummig som staten vill föreställa heller.

Men visst finns det många skumma element ochså, menar polischefen med barnporret på burken lär ha varit lite småskumm ochså.

Men för övrigt tar jag ett skummbad.

smurfa vidare.

Niklas sa...

Hehe nej Emelie det förstår jag att du gör. =) Du representerar trots allt partiet som vill vara hela folkets lilla mamma. ;)

Anonym sa...

Coolt.

http://www.somaseeds.nl/sacred.html

Niklas sa...

Haha, snarare lite sjukt. =)

Anonym sa...

När coffeshops startades i Amsterdam på 70-talet var anledningen just det att bryta kontaktytorna mellan cannabis och tyngre droger. De Holländska myndigheterna såg att det verkade fungera, så efter en tids trakasserande mot envisa coffeshopsägare, valde myndigheterna att ta sitt förnuft tillfånga och accepterade idén med coffeshops

Anonym sa...

Kul att du också insett att Skolan och media har ljugit dig i ansiktet, att "Apelsinmannen" inte existerar.

Länken du postade är mycket bra, kolla även in Världshälsoorganisationens rapport om cannabis och dess nackdelar, ni som är emot en legalisering kanske tänker om när ni ser vad de har kommit fram till. Kanadas regering gjorde en liknande rapport och kom fram till samma saker.

Sedan får vi inte glömma cannabisens medicinska egenskaper som också går att läsa om i erkända medicinska rapporter.

Englands regering gjorde ett test där man försökte bevisa att cannabis påverkade bilförare negativt, de bet sig dock i tungan när de tillslut konstaterade att bilförare påverkade av cannabis faktiskt körde bättre än personer utan någon substans i kroppen, de blev mer medvetna om faror, körde lugnare och upplevdes som mer återhållssamma än nyktra personer.

Det du skriver om Inkörsporten tror jag helt och fullt på, cannabis ÄR den organiserade brottslighetens största inkomstkälla, dels för att så många brukar endast cannabis och dels för att en del av dessa går vidare till tyngre droger...

TA cannabisen ifrån de kriminella, det är DOM som tjänar på det förbud som gäller, sälj cannabis på bolaget och staten tjänar in på polisresurser(som idag går åt till att jaga cannabisbrukare) och skatteintäkter... win-win för alla utom brottslingarna.

Varför är cannabis olagligt? jag ser ingen anledning eftersom man ändå tillåter alkohol och tobak