Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 19 januari 2009

Jag räknar och räknar

Har med mycket vilja och säkert en del undermedvetna felräkningar kommit fram till en budgetgrejsimoj.

Med vanlig CSN-inkomst t.o.m. maj i år, sen 10.000, 15.000, 10.000 respektive i juni,juli,augusti därefter extrajobb för 3000kr/månad (dvs inte mycket) under hela vintern och lika sommar igen så ska det här inte bara gå ihop utan dessutom gå ihop riktigt bra.


Då har jag räknat på ungefärliga troliga utgifter plus 1000kr/mån till flyg. Slutar i augusti 2010 med 18.000 utlagt till flyg dvs det fattas ca 12.000 till dom där 30 som jag räknar med. Eftersom "rolighetskontot" dessutom har VÄXT från nu till då med ganska precis 12.000 (enligt min säkert bristfälliga budget) så är kakan så att säga både uppäten och kvar där på det fina lilla fatet.


OM det här skulle bli verklighet så står jag alltså där med friheten i mina händer (flygcertet) och samtidigt kvar på startpunkten ekonomiskt. Försöker intala mig att det kan rusa iväg och bli dyrt här eller där men det känns ändå riktigt RIMLIGT och rentav bra.


Då är den STORA kostnaden avklarad, för efter det klarar jag mig på cirkus 800kr/månad för att komma upp i dom tolv timmar per år (inkl. alla medlemsavgifter) som krävs för att behålla den där magiska lappen.


Har inte bestämt mig 100% om det här, rösta den som vill.



Men 90% säker är jag i alla fall.



Så här på förhand känns det otroligt skönt att ha en sån super-morot att sukta efter när godissuget blir stort eller gasfoten blir obehagligt tung.

Jag lever gärna på vatten och bröd i en grotta om det är vad som krävs.



Ska jag eller ska jag inte?

Jobbigt att bestämma såna här saker. Det är ju "All-in eller fold" som gäller, för hoppar jag på och flyger 6-7 lektionstimmar i sommar och sen bestämmer mig för att hoppa av så har jag ju slängt 7.000 kr i sjön, och det tänker jag INTE göra!

Börjar jag så fullföljer jag, så är det bara. Får väl sälja bilskrället i värsta fall..







Åååååååååh, bestäm åt mig. Eller ännu hellre, ge mig 20-25 tusen kronor.

Inga kommentarer: