Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 8 april 2010

Nåt för miljönördar

Det här bör vara att klimathotare och djurrättsaktivisters våta dröm!


Kött utan några speciellt stora gasutsläpp eller misskötta djur!


Rimligen borde alla (utom möjligen väldigt hardcore-) vegetarianer/veganer kunna äta konstgjort kött med gott samvete också, och få i sig vettigt med proteiner utan att behöva äta kilovis med bönor.


När tekniken förfinats borde det dessutom leda till att vi kan ha kött till vettiga priser utan att överösa bönderna med skattepengar.


Låt oss hoppas att det går fortare än 20 år som hon i artikeln säger.

7 kommentarer:

Sandra sa...

Sedan så är det ju inte riktigt så att man som vegetarian måste sätta i sig kilovis med bönor för att få i sig tillräckligt med proteiner..

Niklas sa...

Jo, exakt så är det! Du verkar inte veta så mycket om vegetarianer märker jag.

Sandra sa...

Jag är vegetarian och jag lever ihop med vegetarianer och veganer som är jävligt duktiga på kost- och näringslära. Vi äter inga absurda mängder bönor och linser. Du får det att låta som att det rör sig om oerhörda mängder - men det gör det alltså inte.

Jag vet inte vilken erfarenhet du har av vegetarianism?

Sandra sa...

Och när vi ändå är inne på det här - i Sverige äter vi 85 kg kött per person och år.

Om jag inte vore vegetarian skulle jag med andra ord äta min pappas vikt i kött. Varje år. Fast det skulle inte vara min pappa, utan andra individer. Som inte kan försvara sig eller föra sin egen talan.

Niklas sa...

Även ironi tycks vara outforskat område.

Sandra sa...

Vad menar du är ironi från din sida?

Niklas sa...

Kilovis med bönor, att du inte vet nåt om vegetarianer osv.