Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 2 januari 2010

Mållös.

Nä, nu har jag verkligen fått nog. Jag kommer inte längre trippa på tå runt vargfrågan.

Okej, på bloggen har jag inte riktigt gjort det men i verkligheten har jag hållit en ganska låg profil. T.ex. i samtal med diverse varghatande vidrig dödsälskande släkt har jag bara försökt byta ämne och visa ointresse.


Men nu är det krig på riktigt.


Jägarna har idag med all önskvärd tydlighet visat sin inställning till jakten. I Dalarna har tydligen 13 döda vargar rapporterats in, 4 fler än det var tänkt. Hur många som verkligen skjutits vet nog ingen.

Hur många som kommer skjutas under resten av vintern är också väldigt oklart. Det måste ha varit skönt idag när idioterna kunnat peppra på så många dom orkat utan att riskera några större påföljder. Ingen vet ju om dom kunnat rapportera direkt eller inte.



Dessutom, trots att jag inte är mycket för demokrati som sådan kan jag inte låta bli att undra varför folkets vilja bara räknas vid vissa tillfällen? De större undersökningar (Aftonbladet, SvD o likn.) jag sett gällande vargjaktens vara eller inte vara tyder på att ungefär 60-70% är negativt inställda, dvs en klar majoritet. Ändå blev det vargjakt.


Ett gäng äckliga rednecks med IQ under 90 som springer i skogen med häftiga gevär och leker hjältar.


Svårt att göra annat än skaka på huvudet åt hela grejen.

Det och att ta bladet från munnen och fördöma vargjakten och alla inblandade. Respekt = 0 för alla vargjägare.



Återigen skamvrå för Sverige... Pinsamt.

AB, AB, HH, Ex, Ex, Ex, Ex, SvD

1 kommentar:

Emelie sa...

Amen! *applåderar*