Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 10 januari 2010

Fegt eller rättvist?

Jag har en idiotisk granne.

Jag har sju bra/helt ok grannar.

Den idiotiska grannen har nu för andra gången på ett par månader lekt att han bor i friliggande villa genom att spela dunderhög musik med tillhörande skrikande fjortisar fram till en bra bit efter midnatt.


Nu verkar det precis ha tystnat, men jag vågar inte lita på det riktigt än.


Det jag funderar över är: störningsjour eller "gå ner och säga till"?

Jag inser ju så klart att det "schyssta" eller "vettiga" eller "sansade" är att gå ner, plinga/knacka på och säga nåt i stil med "hej! Skulle du kunna tänka dig att sänka lite?" och sen om det inte blir tyst ringa störningsjouren.

Å andra sidan anser jag bestämt att det "schyssta","vettiga" och "sansade" spåret redan är lämnat genom att idioten spelar skithög musik fram till 00.20.

Därför lutar det åt störningsjour om det inte är tyst runt 23.30 nästa gång.

Jag tror det kostar ca 500-1000kr för idioten då. Det kan han ha!


Hade planerat en stor hämndaktion till imorgon men nu har jag tappat glöden som krävs för sånt. Vi får se hur det blir.

Inga kommentarer: