Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 21 januari 2010

En man utan kunskap?

Obama tror att USA's ekonomi blir bättre i år.

Det är vad han säger.


Antingen tror han verkligen det, för hans "rådgivare" har sagt så, eller så säger han det för att hans "rådgivare" har sagt åt honom att säga så.

Jag gissar på det sistnämnda men hoppas på det första. Det är helt enkelt lite mindre svinaktigt att vara okunnig än att ljuga alla rakt upp i ansiktet.


Å andra sidan gör det mig inget om Obama är mer svinaktig. Det gör liksom ingen större skillnad.



Jag ska se till att minnas det här uttalandet (förmodligen m.h.a. länk här till höger) så ska vi kontrollera saken med facit i hand i slutet av december.

Mitt tips: han har så fel som det överhuvudtaget är möjligt.



Förresten kanske det är ett taktikspel på lite högre nivå än rent dumhetsmässigt. Det kan mycket väl vara så att han säger så nu fast han vet att det kommer gå åt skogen innan året är slut, för att då kunna säga "ingen av mina ekonomiska experter kunde förutse det här raset! Det är helt enkelt kapitalismen som har misslyckats igen!" eller nåt i den stilen.

Mycket möjligt.


Kapitalismen misslyckas inte. Den saboteras. Av staten.

Inga kommentarer: