Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 21 december 2009

Uppe med tuppen

Nåja, men 8.30 i alla fall. Inte fy skam!

Fint ute men kallt som vanligt. Kanske blir en promenad i snön senare ändå. Gick en timme i lördags, kanske tar ungefär samma sväng igen.

Det utlovas neråt -15°C framåt sen eftermiddag/kväll, men vi får se hur det blir med den saken.


Mitt palmbegär har väckts igen senaste dagarna. Funderar starkt på att köpa mig några frön efter julstöket och försöka odla upp några. Det tar iofs några år innan de blir stora, men jag har ingen brådska.

Gjorde ett försök för några år sen med 4-5 olika sorters palmer men det lyckades inget vidare. De flesta dog väldigt tidigt och de bästa klarade sig ändå bara till 15cm-stadiet, dvs 1,5 år ungefär.

Det var ungefär i den vevan jag började känna att växterna var för många och för krävande, så jag började lägga ner det där. Så känns det lite nu också, ändå har jag mest kaktusar som knappt behöver vare sig kärlek eller vatten...

Men vi får som sagt se, kanske väcks odlarglädjen igen med lite palmfrön? Time will tell.



(P.S. Ida påstår att det inte är fint med så mycket växter att man inte ser ut genom fönstren! Har ni hört så dumt? Nåja, she's the boss.)

Inga kommentarer: