Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 9 juni 2008

Intresset svalnar som det verkar...

Jorå.. Ligger runt 20-25 besökare per dag i snitt nu, jämfört med ca 40 ett tag runt månadsskiftet april/maj.


Det är ju inte så bra.




Förmodligen beror det delvis på tråkiga inlägg och delvis på alldeles för få inlägg nu på senare tid.

Det hänger helt och hållet på inspiration. Jag är och har varit väldigt besatt av mig själv och mitt liv senaste tiden. Det är så mycket som är på gång med skolor som sökts till och kanske kommer in på eller inte och isåfall flytt till ena eller andra stället osv osv.... Usch.

Dessutom orkar jag inte reta upp mig så mycket på sånt som inte drabbar mig personligen. Det är alldeles för dumt slöseri med energi.

Jag har även börjat inse att jag ofta har tokfel som är så väldigt för eller emot saker och ting. Många gånger går det att vara "mittemellan". Inte en dag för sent att inse det.


Ogillar dock fortfarande främst kristendomen men även andra grupperingar där alla "måste" tycka lika och där man som grupp ser sig som "dom som tycker/tror rätt".

Oavsett om det är kristna, sossar, moderater, satanister, humanister eller nåt annat.


Det är en helt annan sak att göra det som enskild person, för då kanske det stämmer. Det kanske är så att EN person tror exakt rätt om världen och dess uppkomst, framgång och fall. Om livet och det som kommer sen.
Däremot finns det så otroligt många små små detaljer som kan skilja och göra "det rätta" till att bli "fel", så det finns nog inte två människor som tror exakt lika om precis allt.

Ingen vet vem som "har rätt" och det spelar heller ingen som helst roll. Det som händer händer och det finns inte mycket vi kan göra åt det stora, däremot kan vi se till att leva våra egna små liv precis som vi vill och se till att vara nöjda med vad vi gjort den stund vi dör.



Det blir ofta rätt bra när inläggen spårar ur.

Tankar mår bäst i frihet precis som vi djur.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du har tagot efter ett av mina råd i alla fall. ;)