Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 19 juni 2008

Avsky

Är det ord som närmast beskriver mina känslor inför människor som helt på eget bevåg för många andra människors talan.

http://www.hn.se/m_standard.php?id=954502&avdelning_1=109&avdelning_2=294&



Stackars bonden Bengt Johansson har fått några kalvar dödade av eventuellt varg, men kan lika gärna vara hund, ja chansen är ju faktiskt större för det sistnämnda. Det är så klart tråkigt för honom även om det råkar vara en del av den naturliga näringskedjan.

Så långt är allt väl. Men här kommer det dumma.

"Han tycker inte om vargen och menar att de som värnar den mest är 'sådana som bor på Djursholm', som han uttrycker det.
- Vi som bor ute i naturen tycker inte om den. Det finns ju en anledning till att vargen varit utrotad i Sverige, säger han."


Nej, vi som bor ute i naturen ÄLSKAR naturen och därmed också vargen!

Jag bor inte på Djursholm, men väl på Broberg. Ändå "värnar" jag vargen. Faktiskt har jag tänkt ge mig ut på vargsafari ikväll i skogarna norr om Edsbyn.

Om det nu är så fruktansvärt mycket varg så folk där inte ens vågar gå ut i skogen och plocka sin kära svamp och bär så vore det väl konstigt om jag inte skulle lyckas få se en nu när jag till och med VILL det.


För att återknyta till "vi som bor i naturen" så är det inte så konstigt att vi vargälskare håller oss lite tysta jämfört med varghatarnas ilskna skrik. Vem vill bråka med uppenbart hatiska och mordiska personer som dessutom har fullt laglig tillgång till diverse vapen??

Inga kommentarer: