Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 7 juni 2008

En bra affär

Jag måste berömma min skrivare. Nyss skrev jag ut en hel A4, eller okej, 280 gånger nånting, men nästan en full A4.

I mitt tycke var det en riktigt bra utskrift när det gäller skärpa men lite sämre i färgerna - dock är jag 99% säker på att färgerna beror betydligt mer på mig än på skrivaren. Okalibrerad skärm som dessutom (som alla(?) plattskärmar) ser ganska olika ut beroende på hur man tiltar den upp/ner, och inga ICC-profiler för skrivare/papper. Nu beror iofs det sistnämnda på skrivaren men den kostade bara ca 400kr. Rena rånet.


Förresten så är två bilder på Ida uppe på fotobloggen nu. Det tar verkligen på krafterna att fixa bilder.. När det dessutom är ungefär 100 bilder och alla i RAW-format så känns det ganska tungt att fixa till dom.
Ska i alla fall ta ganska många av dom och samla diverse andra bilder att skicka in till framkallning. Fick nåt från Fuji med ett sånt där reklamhäfte häromdagen. 100 bilder för 29kr porto och inget mer. Billigt.

Inga kommentarer: