Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 30 november 2007

Varför....

Det verkar fullkomligt omöjligt att på ett enkelt sett ge mig betyg i Fysik B.

Inte i hela Hälsingland finns det nån distanskurs, det närmsta jag hittar är Örebro eller Uppsala.

Och nån privat variant som kostar 5000kr men njae.


Det blir nog att jag får spara ihop den där halvmiljonen som krävs för att bli nån airline pilot.

Att det ska vara så fasligt svårt!

Det skulle kunna vara så enkelt. Jag kunde gå till Staffangymnasiet en eller två gånger i veckan, kanske en halvtimmes öppning där jag har en lärare som är beredd på att jag kommer om jag behöver hjälp eller behöver göra nån slags laboration.

Resten kunde jag göra hemma. Skulle kunna vara klar på några månader.

Men nej, så enkelt ska det inte vara. Blev rekommenderad att gå "bastermin" på högskolan i Gävle. Jo tjena, jag har stor lust att slösa bort ett halvår av mitt liv och dessutom vara tvungen att sluta jobba.

Inte.



Man borde allt ha ett eller två obligatoriska jobb-år när man går ut nian så man får lite perspektiv på saker och ting. Skulle jag söka till och börja gymnasiet nu så skulle det vara en helt annan sak.



I want TFHS...

Inga kommentarer: